статут закладу

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням районної ради

№ 73- VІ від 20 квітня 2011 року

(VІІ сесія VІ скликання)

С Т А Т У Т

ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКОГО ЦЕНТРУ

ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОГОДЖЕНО: УХВАЛЕНО:

Начальник відділу освіти на засіданні ради Великобурлуцької районної Великобурлуцького центру державної адміністрації дитячої та юнацької творчості

_______А.Г. Ситник протокол № 1 від 05 січня 2011 року

«____»____________2011 року Директор ЦДЮТ

___________Т.М. Приходько

Голова ради ЦДЮТ

___________Л.І. Ляхова

смт. Великий Бурлук

2011 рік

І. Загальні положення.

1.1. Великобурлуцький центр дитячої та юнацької творчості Великобурлуцької районної ради Харківської області (далі – ЦДЮТ або позашкільний заклад) є широкодоступним закладом освіти, який надає дітям можливість реалізувати право на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами в позаурочний час.

1.2. ЦДЮТ є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний код і діє на підставі власного статуту.

1.3. Юридична адреса : 62602 Харківська область Великобурлуцький район

смт. Великий Бурлук вул. Леніна, 15а тел. 5-39-93

1.4. Засновником Великобурлуцького центру дитячої та юнацької творчості є Великобурлуцька районна рада.

1.5. Головною метою діяльності ЦДЮТ є забезпечення реалізації права громадян на додаткову освіту, спрямовану на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами в позаурочний та позанавчальний час.

1.6. Головним завданням позашкільного навчального закладу є:

- забезпечення реалізації права громадян на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами в позаурочний та позанавчальний час;

- виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в гуртківців поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості вихованця, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права вихованців на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров¢я та здоров¢я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров¢я вихованців.

1.6. ЦДЮТ в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року №433, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.7. У ЦДЮТ визначена українська мова навчання.

1.8. ЦДЮТ самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом.

1.9. ЦДЮТ несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.10. ЦДЮТ має право:

- проходити у встановленому порядку державну атестацію;

- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із відділом освіти райдержадміністрації;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- у встановленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу та користуватися пільгами, що передбачені державою.

ІІ. Організація навчально-виховного процесу

2.1.ЦДЮТ проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-тренувальну та спортивну роботу.

2.2. ЦДЮТ працює за річним планом роботи, погодженим з відділом освіти.

2.3. Навчально-виховний процес у ЦДЮТ здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються центральними органами виконавчої влади, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими місцевими органами виконавчої влади.

2.4. Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання учнів та навчання у групах та об¢єднаннях. Навчання може проводитись від одного місяця до кількох років.

2.5. Експериментальні навчальні плани складаються Центром дитячої та юнацької творчості з урахуванням типового навчального плану.

2.6. Індивідуальне навчання в ЦДЮТ проводиться відповідно до порядку,

затвердженого МОН України.

2.7. Середня наповнюваність гуртків, груп, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об¢єднань в ЦДЮТ становить, як правило, 10-15 вихованців, учнів та слухачів.

Гурток - це об’єднання вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я.

Група - це складова гуртка, відділу, відділення або іншого творчого об’єднання одного профілю.

Секція – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів для проведення дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва, а також за спортивно-технічним, туристсько-краєзнавчим або іншим напрямом діяльності.

Наповнюваність окремих гуртків, груп та творчих об¢єднань установлюється директором ЦДЮТ залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації навчально-виховного, тренувального процесу, рівня та майстерності вихованців, учнів і слухачів і становить не більш як 25 вихованців, учнів і слухачів.

2.8. Навчання учнів в ЦДЮТ здійснюється в одновікових і різновікових творчих об¢єднаннях.

2.9. Прийом до ЦДЮТ може здійснюватись протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об¢єднаннях) за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, що їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються ЦДЮТ.

Прийом вихованців, учнів і слухачів до ЦДЮТ для одержання професійної, спеціальної освіти здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

Для зарахування учнів до спортивних, спортивно-технічних, туристських, хореографічних об¢єднань потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у зазначених об¢єднаннях.

До ЦДЮТ зараховуються вихованці, учні і слухачі віком від 5 до 18 років.

2.10. Навчально-виховний процес у ЦДЮТ здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров¢я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, концерт, змагання, навчально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та промислових підприємствах, на природі та інше.

2.11. Навчальний рік у ЦДЮТ починається 1 вересня.

Комплектування гуртків, груп та інших творчих об¢єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи та іншого творчого об¢єднання ЦДЮТ.

Тривалість навчального року встановлюється МОН України.

У канікулярні, вихідні та святкові дні ЦДЮТ може працювати за окремим планом, затвердженим директором.

ЦДЮТ створює безпечні умови навчання, виховання та праці.

2.12. В разі екологічного лиха місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи ЦДЮТ, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.13. Тривалість одного заняття в ЦДЮТ визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:

віком від 5 до 6 років - 30 хвилин;

віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

старшого віку - 45 хвилин.

Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об¢єднання і визначаються режимом щоденної роботи ЦДЮТ.

2.14. Гуртки, групи та інші творчі об¢єднання ЦДЮТ класифікуються за трьома рівнями:

початковий рівень - творчі об¢єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, учнів і слухачів, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;

основний рівень – творчі об¢єднання, які розвивають інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;

вищий рівень - творчі об¢єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.

Відповідно до рівня кваліфікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об¢єднань, їх чисельний склад, обирається програма.

2.15. ЦДЮТ може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об¢єднань у приміщеннях загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, спортивних будівель і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.

2.16. ЦДЮТ проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об¢єднань.

В ЦДЮТ можуть функціонувати методичні об’єднання, відділи, відділення, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.

Методичні об’єднання створюються в ЦДЮТ для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності закладу з питань здобуття вихованцями, учнями, слухачами позашкільної освіти за різними напрямами.

Відділи створюються в позашкільному навчальному закладі за наявності груп одного або кількох споріднених напрямів.

Відділення створюються в позашкільному навчальному закладі за видами гуртків, секцій та інших творчих об’єднань або за напрямами позашкільної освіти.

З метою вдосконалення системи навчання та виховання в ЦДЮТ можуть створюватися методичні ради, комісії, до складу яких входять педагогічні працівники та інші учасники навчально-виховного процесу.

ЦДЮТ може створювати відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі семінарів, курсів і за іншими організаційними формами.

Згідно з наказом відділу освіти на підставі відповідних угод ЦДЮТ може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам району, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.

2.17. ЦДЮТ з метою визначення рівня практичної підготовки вихованців, учнів і слухачів проводить організаційно - масову роботу у формі конференції, концерту, змагання, походу, екскурсії, експедиції, навчально-тренувального збору та в інших формах, передбачених цим статутом.

2.18. Випускникам ЦДЮТ, які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН. Зразки документів про позашкільну освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України. Виготовлення документів про позашкільну освіту здійснюється за рахунок місцевого бюджету.

ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу.

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в ЦДЮТ є:

- вихованці, учні, слухачі;

- директор, заступник директора , методисти;

- педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, бібліотекарі та інші спеціалісти, залучені до навчально-виховного процесу;

- батьки або особи, що їх замінюють;

- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.

3.2. Вихованці, учні і слухачі ЦДЮТ мають гарантоване державою право на:

- здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;

- добровільний вибір виду діяльності;

- навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих об¢єднаннях;

- безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;

- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою ЦДЮТ;

- участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових заходах;

- представлення в органах громадського самоврядування ЦДЮТ;

- вільне вираження поглядів, переконань;

- захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного і психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

3.3. Вихованці, учні і слухачі ЦДЮТ зобов’язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками; підвищувати загальний культурний рівень;

- дотримуватися морально-етичних норм;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку ЦДЮТ.

3.4. Педагогічні працівники ЦДЮТ мають право на:

- внесення керівництву ЦДЮТ та відділу освіти пропозицій щодо поліпшення навчально-виховного процесу, подання на розгляд керівництву ЦДЮТ та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього розпорядку, що діють у ЦДЮТ, вибір форм підвищення кваліфікації;

- участь у роботі методичних об¢єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування ЦДЮТ, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

- проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної, дослідної роботи;

- вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями і слухачами;

- захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;

- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;

- об¢єднання у професійні спілки, участь в інших об¢єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

3.5. Педагогічні працівники ЦДЮТ зобов’язані:

- виконувати навчальні плани та програми;

- надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів, слухачів;

- сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню здоров¢я;

- визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів, вибирати адекватні засоби їх реалізації;

- здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями, учнями і слухачами морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього розпорядку ЦДЮТ, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;

- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованця, учня і слухача, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;

- берегти здоров¢я вихованців, учнів та слухачів, захищати ї інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;

- виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;

- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків;

- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- дотримуватися вимог статуту позашкільного навчального закладу, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки;

- брати участь у роботі педагогічної ради ЦДЮТ,

- виконувати накази і розпорядження директора ЦДЮТ та відділу освіти.

3.6. Керівники гуртків, груп та інших творчих об¢єднань ЦДЮТ працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором ЦДЮТ.

3.7. Обсяг педагогічного навантаження у ЦДЮТ визначається директором ЦДЮТ згідно із законодавством і затверджується відділом освіти.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом; у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів ЦДЮТ протягом навчального року; або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.

3.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

3.9. Педагогічні працівники ЦДЮТ підлягають атестації, як правило, один раз на п¢ять років відповідно до порядку, встановленого МОН.

3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку ЦДЮТ, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства

3.11. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, мають право:

- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування ЦДЮТ;

- звертатися до органів управління освітою, директора та органів громадського самоврядування ЦДЮТ з питань навчання та виховання дітей;

- приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності ЦДЮТ;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази ЦДЮТ

- захищати законні інтереси вихованців, учнів і слухачів в органах громадського самоврядування ЦДЮТ та у відповідних державних, судових органах.

3.12. Батьки та особи, які їх замінюють зобов’язані:

- постійно дбати про фізичне здоров¢я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім¢ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.13. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування в ЦДЮТ;

- керувати учнівськими об¢єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню ЦДЮТ;

- проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.14. Представники громадськості зобов’язані:

- дотримуватися статуту ЦДЮТ, виконувати накази та розпорядження директора ЦДЮТ, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

ІV. Управління позашкільним навчальним закладом.

4.1. Управління позашкільним закладом здійснюється відділом освіти Великобурлуцької районної державної адміністрації . Безпосереднє керівництво ЦДЮТ здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів освіти в порядку, встановленому МОН.

4.2. Директор, заступники директора, методисти, педагогічні та інші працівники позашкільного навчального закладу призначаються на посаду і звільняються з посад відповідно до законодавства.

4.3. Директор позашкільного навчального закладу :

- здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;

- організовує навчально-виховний процес;

- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців;

- створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;

- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки ;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами навчального закладу;

- організовує виконання кошторису доходів і видатків навчального закладу, укладає угоди з юридичними та фізичними особами в установленому порядку, відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;

- установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам навчального закладу відповідно до законодавства;

- представляє навчальний заклад в усіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед засновником за результати діяльності закладу;

- дає дозвіл на участь діячів науки та культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

- забезпечує право вихованців на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

- застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників навчального закладу;

- затверджує посадові обов’язки працівників закладу;

- здійснює контроль за проходженням працівниками в установлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами позашкільного закладу;

- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

4.4. У позашкільному навчальному закладі створюється постійно діючий

колегіальний орган управління – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.5. Педагогічна рада позашкільного навчального закладу :

- розглядає плани, підсумки і актуальні питання навчальної, тренувальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків та інших творчих об’єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;

- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності навчального закладу, утворення нових гуртків та інших творчих об’єднань;

- визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямами роботи;

- порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників тощо.

4.6. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб позашкільного навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше, ніж два рази на рік.

4.7. Органом громадського самоврядування позашкільного навчального закладу є загальні збори колективу ЦДЮТ.

У період між загальними зборами діє рада ЦДЮТ, діяльність якої регулюється статутом ЦДЮТ.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу , учасники зборів, якщо за це висловилося не менше третини їх загальної кількості, директор ЦДЮТ, відділ освіти.

Загальні збори :

- обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора і голови ради ЦДЮТ;

- розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності ЦДЮТ;

- затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності ЦДЮТ;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

У період між загальними зборами діє рада ЦДЮТ, діяльність якої регулюється статутом цього закладу.

4.7.1. Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації та гуманізації навчально-виховного процесу;

- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально - виховного процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом ;

- розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.7.2. Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями; - - визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку ЦДЮТ та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в ЦДЮТ;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідницько - експериментальної роботи педагогів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

- стимулювання морального та матеріального заохочення вихованців, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та ЦДЮТ з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.7.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів 2-3 ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами ЦДЮТ. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових зборах склад ради оновлюється не менш ніж на третину.

4.7.4. Рада ЦДЮТ діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, РВО, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та статуту навчального закладу, доводиться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, батьків та громадськості. У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету ЦДЮТ.

4.7.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначається радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності ЦДЮТ, пов’язані з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.7.6. Рада ЦДЮТ:

- організовує виконання рішень загальних зборів;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи ЦДЮТ та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту ЦДЮТ;

- затверджує режим роботи ЦДЮТ;

- сприяє формуванню мережі гуртків ЦДЮТ, обґрунтовуючи їх доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради ЦДЮТ та відділу освіти Великобурлуцької районної державної адміністрації пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- розглядає питання родинного виховання;

- сприяє педагогічній освіті батьків

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи ЦДЮТ;

- вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначається радою.

4.8. В ЦДЮТ за рішенням загальних зборів або ради позашкільного навчального закладу можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії.

4.9. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності позашкільної освіти для всіх громадян, задоволення потреб особи в позашкільній освіті, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.9.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у ЦДЮТ;

- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно - спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та ЦДЮТ.

4.9.2.Піклувальна рада формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, начальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах ЦДЮТ шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес без згоди керівництва ЦДЮТ.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.

4.9.3. Піклувальна рада діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- самоврядування;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

Робота піклувальної ради планується добровільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але як правило не менш ніж чотири рази на рік.

Позачергові засідання можуть проводитися також на вимогу третини і більше її членів. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні неменше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу ЦДЮТ, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.9.4.Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

- скликає і координує роботу піклувальної ради;

- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

- визначає функції заступника , секретаря та інших членів;

- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах, організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.9.5.Піклувальна рада має право:

- вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника ЦДЮТ, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально- технічної бази ЦДЮТ;

- залучати додаткові джерела фінансування;

- вживати заходи щодо зміцнення навчально-методичної, матеріально-технічної, бази ЦДЮТ;

- брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи ЦДЮТ, з метою сприяння їх вирішенню, у встановленому порядку;

- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи , які їх замінюють, вихованці.

V. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база позашкільного навчального закладу.

5.1 Фінансово-господарська діяльність позашкільного навчального закладу провадиться відповідно до законодавства та статуту позашкільного навчального закладу.

5.2 Фінансування ЦДЮТ здійснюється за рахунок місцевого бюджету, а також може здійснюватися за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.

5.3 Додатковими джерелами формування коштів ЦДЮТ є:

- кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та у порядку, встановленому МОН, за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки;

- кошти гуманітарної допомоги;

- добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян;

- кредити банків;

- інші надходження.

Кошти, отримані ЦДЮТ з додаткових джерел фінансування, використовуються для впровадження діяльності, передбаченої цим статутом.

Обсяг бюджетних асигнувань не залежить від наявності інших джерел фінансування. Позабюджетні кошти, не використані у поточному фінансовому році, не підлягають вилученню.

5.4. Позашкільний навчальний заклад у процесі впровадження фінансово господарської діяльності має право:

- самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до цього статуту;

- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;

- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;

-володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту;

- виконувати інші дії , що не суперечать законодавству та статуту позашкільного

навчального закладу.

Матеріально-технічна база позашкільного навчального закладу включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.

Для проведення навчально-виховної роботи, навчально-тренувальної та спортивної роботи позашкільному навчальному закладу надаються в користування (оренду) спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування (оренду) визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

5.5. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у позашкільному навчальному закладі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.

VІ. Діяльність позашкільного навчального закладу у рамках

міжнародного співробітництва.

6.1. ЦДЮТ за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.

ЦДЮТ має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.

VІІ. Державний контроль за діяльністю

позашкільного навчального закладу.

7.1. Державний контроль за діяльністю ЦДЮТ здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, відділ освіти Великобурлуцької районної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи.

7.2. Основною формою державного контролю за діяльністю ЦДЮТ є державна атестація позашкільного навчального закладу, яка проводиться не рідше, ніж один раз на 10 років у порядку, встановленому МОН України.

7.3. У період між атестацією проводяться перевірки ЦДЮТ з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежною від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до законодавства.

VІІІ. Реорганізація або ліквідація ЦДЮТ.

8.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, відділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

8.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

8.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання позашкільного навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.

8.4. Майно ЦДЮТ може вилучатися засновником (власником) за умови подальшого використання цього майна та коштів, отриманих від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Директор ЦДЮТ Приходько Т. М.

Кiлькiсть переглядiв: 571